maandag 26 maart 2012

the Garden of the Gods

Meet Nixon. Toen we twee weken bij Lorie en Scott inwoonden toen we hier aankwamen in Colorado...vielen Ben en ik beiden voor dit schattepatatje. :-)

Het is inmiddels enkele weken geleden, maar we hadden wat hout van vrienden gekregen, dus Ben als echte kerel...gelijk die avond een vuurtje stoken. :-)

Ongeveer 4 weken geleden nam Ben me op een date naar de beroemde "Garden of the Gods' hier Colorado Springs. Een touristische hotspot. PRACHTIG. De rotsen hebben hun vorm (blijkbaar) gekregen door de wind.



Als je goed kijkt, kan je een gezicht zien in de rots. :P

Actieve outdoorsy Coloradians. Nee....dat ben ik (nog) niet. :-)

Typische "Garden of the Gods"

Even een verliefd-samen-fotootje. Beetje mislukt door de schaduw, maar OK. :)




Nog een raar gezicht...zoek zoek...


De ultieme foto bij deze rots. Heel maf hoe het zo z'n vorm heeft gekregen...


En na een heerlijke wandeling in de Garden of the Gods, nam ik Ben naar een aanraden van mensen op 't werk, die me hadden verteld over deze Hollandse Bakkerij! Ik ging helemaal uit m'n dak!


Droste chocola & beschuiten...van veel producten ontdek ik nu pas hoe Nederlands ze zijn...

Met dank aan onze kolonisatie in Indonesie...worden ook al de Indonesische sausjes en pakjes als Nederlands gezien. :-)


De beroemde citroen ballen die ik altijd wist te vinden in Opa's oude saab, in 't dashboard kastje. :-)

De kleinzoon van immigranten naar Michigan, die in Colorado nu hier zijn Nederlandse  bakkerij voortzet.

donderdag 23 februari 2012

First few snapshots...Colorado!

Sorry! Ik heb al heel lang niks geblogged. :-) Er is veel gebeurd de afgelopen 4 weken....
Voor degene die het nof niet wisten- ik heb een baan aangeboden gekregen bij Compassion International, oftewel The Global Ministry Center (GMC). 4 verdiepingen, 4 gebouwen....even een stukje groter dan Compassion Nederland. Ik heet nu: Sponosr and Donor Relations Specialist, kortom; ik werk in de "contact center" waar ik voornamelijk telefoon aanneem met vragen van sponsors. Daarnaast zijn er een aantal aantal administratieve taken waar ik me mee bezig hou, maar daar zullen we in de loop van de tijd in getrained worden. Ik neem nog veel in me op, sommige dingen zijn bekend, maar ook veel nieuwe werkwijzen zoals het er hier aan toe gaat. Hieronder enkele foto's van de afgelopen tijd...en later meer verhalen en dingetjes. :-)
Met de UHAUL truck en Corrie de Corola inmiddels de grens van Colorado bereikt.

Binnen een dag naar enkele properties kijken, vonden we dit apartement, 2 slaapkamers, 2 badkamers, fireplace, nieuw tapijt voor een HELE redelijke prijs (aanbieding), ook gezien het feit dat we maar 15 minuten van het Compassion kantoor zitten.

De hal

Fireplace

Keuken
Ons uitzicht vanaf 't balkon, Pikes Peak
Op weg naar werk....altijd de bergen om je heen; PRACHTIG!
Ook op weg naar werk....Mooi he?
Het Compassion kantoor - GMC
En even een lovey-dovey foto van Ben en ik, in onze eerste sneeuwstorm in Colorado. :-)

zaterdag 7 januari 2012

Ik heb een baan bij Compassion International!

Lieve lezers,

Voor diegenen die het nog niet wisten... BIG NEWS! Ik heb een baan aangeboden gekregen bij Compassion International, in Colorado Springs, Colorado!!! Per 6 Februari zal ik daar aan de slag gaan als Sponsor & Donor Relations Specialist. Een functie die heel nauw verbonden ligt met wat ik bij Compassion Nederland ook heb gedaan. Een antwoord op gebed en een geweldige mogelijkheid om mezelf te ontwikkelen. Wie weet waar het heen zal gaan in de toekomst. We verhuizen eind deze maand naar Colorado en zijn inmiddels al druk bezig te bedenken wat we allemaal moeten regelen.
Binnenkort gaat mijn blog dus veranderen van titel...Life in Colorado. :-)





Kerst in Michigan

Het lijkt inmiddels alweer een tijd geleden, de Kerst...
Maar het is VEEL te lang geleden dat ik wat op de blog geplaatst heb. Hoog nodig voor een update. Met Kerst zijn Ben en ik 12 uur naar 't Noorden gereden, dichtbij Cadillac, Michigan wonen mijn tante & oom, Ria & Steve. Hun kinderen en 1 van de 2 aanhang zouden allemaal overkomen voor de kerstdagen. We hebben een heerlijke tijd gehad. De autorit er heen ging prima! (Terug ook). Vield hardstikke mee, tegen verwachting. Lekker gekookt, gegeten, gebakken, in de wildernis en de sneeuw gespeeld, een PRACHTIGE wandeling langs Lake Michigan gemaakt, biertje hier en daar, HEEL VEEL cadeautjes, kerk en een gezellige lunch bij de zus van ome Steve in Grand Rapids. Hieronder een impressie van enkele dagen Michigan:

Ethan

Knapperend vuurtje in the American living room...

Geweldige lieve en speelse kat, Milo.

Ben, die helemaal dol was op Milo...

Sliding in the (little bit of snow)

Voor de 1e keer mee jagen

De fotograaf, Emma. :-D

Briar

Achtertuin van de Cunninghams

Effe een romantische foto tussendoor...

Sneeuwbal gevecht, Lake Michigan

Ria, leunend in de wind

Me and uncle Steve

Steve, Simon en Ethan

Shannon en Emma

Zo mooi was het ECHT!




Biertje ter afsluiting...

Christmas eve en heel veel cadeautjes. We zijn enorm verwend!



Shannon & Ethan

Steve & Ria

Ben, the hunter. What a man, what a man!

Coffee @ Shay Station in Cadillac, MI

Ben zijn eerste chocolade letter, van Pascal gekregen. (oud collega die paar daagjes op bezoek kwam)